Rollelek og språk
Kartlegging, opplæringsprogrammer og opplæringsprosedyrer
Et grunnleggende og praktisk foredrag for lærere, foreldre, støttepersonell og veiledere
Tema
- Kartlegging av lekeferdigheter
- Målvalg og opplæringsplan
- Utvikling av rollelek
- PPLAC
PPLAC: Pretend Play and Language Assessment and Curriculum PPLAC er utformet som et kriterium-basert kartleggingsverktøy for vurdering av lekeferdigheter og språk hos barn i alderen 2-7 år. Kartleggingen kan danne grunnlag for en atferdsbasert læreplan for å etablere eller ekspandere et barns rollelekrepertoar. PPLAC ble utviklet ut fra en omfattende gjennomgang av forskningen på typisk utvikling av lek og språk, samt atferdsanalytiske intervensjoner. Data fra forskning ved ACI Learning Centers på utvikling av lek og bruken av PPLAC har også bidratt i utviklingen av dette vurderings- og læreplanverktøyet.
Foreleser
Nancy Champlin, BCBA, er eier, grunnlegger og administrerende direktør for fem ACI læringssentre, lokalisert i Colorado, Kansas, Oklahoma og Texas. Nancy har universitetsgrader i grunnskoleutdanning, lærevansker
og spesialundervisning for småbarn, og hun fikk sin BCBA (Board Certified Behavior Analyst) i 2004. Nancy har forelest og trent fagpersoner og foreldre lokalt og internasjonalt i anvendt atferdsanalyse og har gjennomført og presentert forskning på en atferdsanalytisk tilnærming til å lære lekeferdigheter til barn med autisme. Hun er
medforfatter av boka The Pretend Play and Language Assessment and Curriculum (PPLAC)
Pris
Kr. 800 per deltaker
Påmelding og betaling
Påmelding på epost til
sjob@ous-hf.no med navn, profesjon, arbeidssted samt fakturaadresse.
Oppgi også den epost-adressen vi skal sende deg zoom-linken på. Påmeldingsfrist: 23. januar 2023Praktisk informasjon
Forelesningen foregår på engelsk