Illustrasjonsbilde nettbrett

eMestring

Nydalen DPS og Søndre Oslo DPS tilbyr veiledet internettbehandling gjennom eMestring til deg som sliter med panikklidelse, sosial angst eller depresjon.

​Innlogging eMestring - depresjon, panikklidelse, sosial angst

Pålogging for pasienter
Pålogging for behandlere

Brukerstøtte

I forbindelse med bruk av behandlingsprogrammene i eMestring kan det dukke opp utfordringer knyttet til tilgang, pålogging eller annen bruk av Behandlingsprogrammet. Her er noen tips og triks:

Innlogging
IDporten brukes til innlogging. Dette er samme type innlogging som i nettbanken din eller offentlige tjenester som Altinn, Helsenorge.no etc. Mangler du tilgang til innloggingsmulighetene, står det hvordan disse kan bestilles via din bank eller andre leverandører.

Problemer med innlogging første gang?

  1. Innlogging er ikke tilgjengelig før du har fått en SMS fra sykehuset om at du kan starte opp i eMestring.
  2. Har du fått SMS, men innlogging fungerer ikke? Det er trolig gjort en feilregistrering av profilen din. Ring DPS der du møtte din behandler og gi beskjed, så skal dette rettes dette opp.

Hva er hva i programmet?
Hvert behandlingsprogram består av moduler som inneholder sider med ulike tema du skal lese. Det er også hjemmeoppgaver til hver modul. I tillegg kommer det arbeidsark flere ganger gjennom hele forløpet, og ulike spørreskjema knyttet til behandlingsprogrammet.

Tekst / innhold lastes ikke ordentlig inn
Oppdater nettleservinduet med ↻ (eller F5 på pc-tastatur). Trykk eventuelt på hjem-symbolet for å komme tilbake til oversiktsbildet.

Tilgang til nye moduler underveis
eMestring er veiledet internettbehandling. Det er behandler som gir deg tilgang til neste modul når du er ferdig med innhold og oppgaver. Det beregnes normalt en uke arbeid per modul. Din behandler sier fra ved oppstart hvilke dager de vanligvis er innlogget og følger ditt behandlingsløp.

Meldingstjeneste / kontakt med behandler
Bruk først og fremst meldingstjenesten i programmet til å holde kontakt med din behandler underveis om du har spørsmål eller noe du ønsker å formidle. Om nødvendig kan behandleren også ta kontakt med deg på telefon eller sette opp en ordinær samtale underveis.

Husk at dette ikke er en chat hvor behandler leser meldinger umiddelbart. Har du spørsmål om tilstanden din som trenger rask avklaring, ber vi deg ta kontakt med behandlingssted eller fastlege innenfor arbeidstid på hverdager, eller legevakt på kveldstid og i helger eller høytider.

Bibliotek og innsendte skjema
Tekstmaterialet du leser og leverer i behandlingsprogrammet legges i et bibliotek du finner inne i eMestring. Her finner du utskriftsvennlige versjoner av modulene du er ferdig med. Dette vil være tilgjengelig i seks måneder etter avsluttet behandling.

Teknisk brukerstøtte
Tekniske feil kan oppstå, og vi ønsker å løse disse raskest mulig for at du skal kunne bruke behandlingsprogrammet på en god måte. Er det tekniske problemer du ikke får løst via din behandler på DPS, kan du sende e-post til teknisk support ved Sykehuset Vestfold på emestring@siv.no. Beskriv kort utfordringen du har.

Husk at sensitive data ikke skal sendes på e-post. Ikke send tekst eller bilder med brukernavn/personnummer eller passordinformasjon på e-post.

 

 


 

Behandlingsinformasjon:

 

Illustrasjonsbilde sosial angst 
 Illustrasjonsbilde depresjon

Illustrasjonsbilde panikklidelse

 

 

Fant du det du lette etter?