Lean og kontinuerlig forbedring

Oslo universitetssykehus arbeider kontinuerlig med å forbedre sine arbeidsprosesser. Målet er kvalitet i alle ledd og god flyt sett fra pasientens perspektiv.

illustrasjon lean ous.jpg

​Alle klinikkene på sykehuset har fått i oppdrag å jobbe med forbedringsarbeid med lean som metode. På sykehus dreier det seg om å tilrettelegge driften rundt pasienten.

Vi fjerner unødvendig venting, dobbeltarbeid og unødig variasjon og kompleksitet slik at vi kan konsentrere oss om de verdifulle oppgavene. Eller som noen sier det - "gjøre det vi er her for".

Lean på sykehus kalles ofte Lean Healthcare. Ved Oslo universitetssykehus har alle klinikkene vært involvert i denne typen forbedringsarbeid siden 2014.

Nettverk for kontinuerlig forbedring

Lean på sykehus

Pakkeforløp og forbedringsarbeid

Fant du det du lette etter?
Tilbakemeldingen vil ikke bli besvart. Ikke send personlig informasjon, for eksempel epost, telefonnummer eller personnummer.