Kurs: Oppdatering av kunnskaper om seksuelt overførbare infeksjoner (soi)

24.09.24. Kurset er avholdt. Det planlegges å holde et nytt kurs høsten 2025. Mer info kommer.

Olafiaklinikken, Oslo universitetssykehus, inviterer til kurs 10. og 11. september 2024 på Scandic Kristiansand Bystranda.

Målgruppe: Helsesykepleiere, leger, jordmødre og sykepleiere ved ungdomshelsetjenesten og andre helsetjenester i kommunen der det tas prøver til undersøkelse for klamydia, hiv, syfilis, hepatitt B og andre seksuelt overførbare infeksjoner.

Læringsmål: Deltakerne skal ha god kunnskap om hiv og soi, hvordan de overføres, diagnostiseres og behandles.

Formål: Bidra til å redusere forekomsten av soi, både tilstander med svært høy forekomst som klamydia, og mer sjeldne tilstander som hepatitt B, syfilis, hiv og gonoré.

Kurset er godkjent av Den norske legeforening og det søkes om godkjenning fra Norsk sykepleierforbund.

Påmelding:

For påmelding klikk her

Påmeldingsfrist: 02. august 2024

Deltakeravgift:          kr. 1400

Deltakerantall:          30

Foreløpig program

Kontakt sentralbordet (23075840) eller send epost til skaste@ous-hf.no

Deltakere som trenger hotellovernatting er selv ansvarlige for dette.

Sist oppdatert 24.09.2024