Spesialepisode I

Covid-19 i møte med primær immunsvikt

Hva vet vi egentlig om Covid-19 og hvordan dette viruset påvirker personer med primær immunsvikt? Ekspertene og overlegene ved Oslo universitetssykehus, Børre Fevang og Hans Christian Erichsen, svarer på dette, og mye mer.

En gruppe mennesker som sitter rundt et bord med en bærbar datamaskin
Kristin Rosnes Holte spør, og Børre Fevang og Hans Christian Erichsen svarer på spørsmål om Covid-19 og primær immunsvikt.

Lytt til episoden på for eksempel

Spotify eller Apple podcasts. Episoden varer 14 minutter.

Om episoden

Coronaviruset sprer seg raskt over verden og påvirker oss alle på ulike vis. Men særlig kan det skape uro for den som lever med en kronisk sykdom. Hva vet vi egentlig om Covid-19 og hvordan den påvirker primær immunsvikt?

For å svare på dette har vi fått med oss to eksperter på primær immunsvikt: Børre Fevang og Hans Christian Erichsen, begge overleger ved Oslo universitetssykehus og spesialister med både voksne pasienter og barn.

Spørsmålene er sendt inn fra medlemmene i Norsk immunsviktforening.

Hør også episoden Vaksine mot Covid-19 for personer med primær immunsvikt, der Børre Fevang og Hans Christian Erichsen snakker videre om emnet.

Medisinsk fagansvarlig for denne episoden er overlege Børre Fevang og overlege Hans Christian Erichsen.

Til Sjeldenpoddens nettside

Sist oppdatert 28.04.2023