Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.

Praktisk informasjon rundt kurs og veiledning ved RASP

En av RASP sine oppgaver er å heve og spre kompetanse innen fagområdet spiseforstyrrelser. Dette gjøres blant annet ved å tilby kurs og veiledning.

Tema for aktuelle kurs og dato legges ut på www.rasp.no

Målgruppe
Generell målgruppe for våre kurs er alle som jobber med spiseforstyrrelser. 
NB! Når kurs er spisset mot spesiell målgruppe (f.eks behandlere) er dette spesifisert i selve utlysningen.

Påmelding   
All påmelding skjer elektronisk via et Questbackskjema. 

Skjemaet som gjelder for det aktuelle kurset finner du link til i selve kursutlysningen.  Utlysninger av alle kurs/seminar som RASP arrangerer ligger utlyst frem til kurset er startet, men søknadsskjema er kun aktivt frem til søknadsfrist. Dersom et kurs eller arrangement er fulltegnet vil det komme en melding på skjermen ved førsøk på å melde seg på.

Det er av praktiske årsaker dessverre ikke mulig å melde seg på kurs manuelt via telefon eller mail. 

Merk : All påmelding til kurs er bindende! 
Dersom du ikke møter opp på kurset du er påmeldt, vil det allikevel bli sendt faktura for plassen som er reservert på kurset. Dette er fordi vi har kostnader forbundet med kursplassen som skal dekkes. 

Dersom vi har kurs eller seminar på eksterne lokaler er vi også bundet av frister for endringer i våre avtaler med disse som medfører kostnader for oss ved manglende oppmøte i form av dagpakker eller annet. Vi må derfor ha bindende påmeldinger på våre kurs, seminarer eller andre arrangementer. 

Frister for påmelding til dagskurs/seminar eller arrangement er opplyst i selve utlysningen.

​Antall plasser
Kurslokalet vår på RASP har plass til 32 deltagere med bord eller maks. 40 deltagere med konferansestoler. Hvis vi må holde kurset i et annet lokale på Ullevål eller alternativt sted vil dette stå opplyst i arrangementsteksten. Det vil også bli gitt beskjed til påmeldte deltagere dersom et kurs eller seminar må flyttes til annet lokale.

Deltagerplasser på kursrekkene våre vil ved inntak så langt som mulig bli fordelt geografisk innen helseregionen (HSØ). Dette gjelder da søknader på våre kompetansehevingsprogram som går over 1-2 semestre. Kompetansehevingsprogrammene er utlyst fortrinnsvis for søkere/deltagere fra Helse Sør-Øst.

En enkel lunsj, kaffe/te og vann serveres på 6-timerskurs og på kompetansehevingsprogrammene. Dersom du har allergier i fht mat, må det gis beskjed om dette ved påmelding/søknad slik at dette blir registrert. Det er et eget felt på  det elektroniske skjemaet hvor du kan spesifisere dette.

Vær obs på: Det er dessverre ikke lenger noen kantine på bygg 37 - men nær inngangen på Ullevål-området finnes det en KIWI butikk - om du har behov for noe, når du er på kurs her. 

Søknad til kompetansehevingsprogram
På de tre kompetansehevingsprogrammene

  • FBT for behandlere
  • CBT-E  for behandlere
  • Kropp og Selvfølelse
  • her det søknad og utvelgelse, som nevnt over, av deltagere som er det gjeldende, og ikke en fortløpende påmelding. På våre tre kompetansehevingsprogram blir deltagerne plukket ut etter fristens utløp i hht. de kriterier som er oppgitt. Det gis deretter beskjed til søkerne om de har fått en plass eller ikke. Vi pleier i praksis å ha en venteliste til de som ikke fikk plass i første runde ved stor søknad, dersom noen frafaller en plass. Forhåndspåmelding for å sikre seg plass er dessverre ikke mulig. For at en søknad til kompetansehevingsprogram skal bli tatt i betraktning, må elektronisk søknadsskjema sendes inn innenfor fristen.

Dersom det skulle bli ledige plasser ved at et kurs ikke er fulltegnet vil vi opplyse om dette med mulighet for å bli med innenfor en satt frist. 

Kropp og selvfølelse, FBT og CBT-E utlyses i utgangspunktet med nye kull en gang i året, så sant dette er praktisk mulig ifht ressurser. All informasjon om nye kull på videreutdanningsprogrammene legges ut på nettsiden vår  www.rasp.no

Kostnader
Det er alltid knyttet et mindre påmeldingsgebyr til dagskursene våre, og en noe større kostnad for videreutdanningskursene som er på 1 - 2 semestre. Gebyrets størrelse er alltid oppgitt i selve utlysningen. Dette gebyret vil i hovedsak dekke lunsj og andre løpende utgifter som er direkte forbundet med kursplassen. Dersom kurset holdes på et konferansesenter vil kursavgiften være i hht dette. Det er derfor lagt inn fakturaopplysninger i påmeldingsskjemaene som obligatoriske felt, da kurs faktureres når påmelding er bekreftet. 

Generelle spørsmål til kurs og utdanninger kan rettes til: 

Kurssekretær Elisabeth Haakafoss, email: eliaha@ous-hf.no,​ kursmobil 41​571052​​

Sist oppdatert 10.01.2025