Anbefalte nettsider om epilepsi for engelskspråklige pasienter og pårørende

Spesialsykehuset for epilepsi anbefaler nettsider om epilepsi til engelskspråklige pasienter og pårørende.

Publisert 27.02.2023
Sist oppdatert 22.04.2024
Illustrasjonsbilde av det engelske og amerikanske flagget sammen

Foto: Pixabay

Nettsidene omhandler mange temaer innen epilepsifeltet.

​Engelskspråklige nettsider

• EpiCARE har egne sider for pasienter og pårørende med informasjon om sjeldne epilepsiformer.
  • Engelske epilepsy Action har sider om anfall, diagnoser og behandling, leve med epilepsi og tilleggsutfordringer.
  • Epilepsy Sparks er et nettsted for læring om epilepsi, anfall, epilepsiforskning, med podkast og ordliste.
  • Amerikanske Epilepsy Foundation har informasjon om anfall, diagnoser og behandling, leve med epilepsi og tilleggsutfordringer.
  • Health Care Improvement Scotland​ har siden Epilepsy in children, med info spesielt til foreldre til barn med epilepsi og hefter i pdf.

Vi minner om filmer om epilepsi på engelsk

​Norsk Epilepsiforbund har, i samarbeid med Spesialsykehuset for epilepsi, laget en filmserie med korte opplysningsfilmer. Hver episode skal svare på et spørsmål om epilepsi som folk ofte lurer på.

​​E-læringskurs på engelsk