Nasjonal behandlingstjeneste for rekonstruksjon ved medfødte misdannelser i øyeregionen

Den nasjonale behandlingstjenesten omfatter utredning og rekonstruktiv kirurgi ved medfødte misdannelser i øyeregionen.

Om oss​​​

Misdannelser i øyeregionen omfatter misdannelser lokalisert til øyets omgivelser, øyelokk, øyehulen og tåreapparatet. Øyeavdelingen ved OUS har et etablert samarbeid med plastikk kirurger, kjevekirurger, nevrokirurger og øre-nese-hals leger hvor utredning og behandling foregår i spesialiserte team med felles poliklinikk og felles operasjoner. Avansert behandling av misdannelser i øyeregionen krever spesialisert tverrfaglig kompetanse. Tjenesten er derfor sentralisert til en nasjonal behandlingstjeneste.

• ICD-10: Q 10.0, Q10.1, q10.2 Q10.3, Q10.5, Q10.6 Q 11.1, Q11.2

Tjenesten er lokalisert til Oslo universitetssykehus HF, Rikshospitalet/Ullevål.

Telefon​​

• Pasientkoordinator: 22 11 82 82

• Poliklinikken: 23 01 61 68

E-pos​​​t

Po​stadresse

Henvisingsmottaket
Øyeavdelingen Oslo universitetssykehus HF, Ullevål
Postboks 4950 Nydalen
0224 Oslo

Besøksadresse​

Bygg 36, Kirkeveien 166, Oslo.

Henvisning

Send henvisninger til Oslo universitetssykehus til henvisningsmottaket

Les mer i eRapport

Sist oppdatert 15.09.2022