Trygg Mammamedisin – et informasjonssted for graviditet og amming

På nettsiden Trygg mammamedisin får du informasjon om medisinbruk under graviditet og amming. Her gir leger og farmasøyter gir deg informasjon om bruk av medisiner under graviditet og amming – helt gratis.

logo Trygg mammamedisin
Leger og farmasøyter svarer på spørsmål om legemiddelbruk ved graviditet og amming.

Tryggmammamedisin.no: - Råd om trygg medisinbruk

På nettsiden finner du råd, spørsmål og svar på mange tema som for eksempel kremer og medisiner man kan, eller ikke skal bruke under graviditet og amming. ​

For helsepersonell:

Er du helsepersonell og spør på vegne av en pasient – bruk relis.no. Trygg Mammamedisin er en offentlig finansiert tjeneste. Tjenesten drives av Regionale legemiddelinformasjonssentre (RELIS), ved universitetssykehusene i Oslo, Bergen, Trondheim og Tromsø. Det er leger og farmasøyter ved RELIS som svarer på spørsmålene til Trygg Mammamedisin og som står bak rådene og informasjonen som du finner på nettsiden.

Sist oppdatert 22.02.2023