Audun Stubhaug er ny leder av Norsk Smerteforening

Professor og smerteoverlege Audun Stubhaug er valgt til ny leder av Norsk Smerteforening (NOSF). Han starter i rollen i januar 2020.

Elin B. Øvrebø
Publisert 08.02.2019
Sist oppdatert 04.02.2021
Audun Stubhaug er ny leder av Norsk Smerteforening. Her er han sammen med Eske Kvanner Aasvang under NOSFs fagkonferanse.

Audun Stubhaug er ny leder av Norsk Smerteforening. Her er han sammen med Eske Kvanner Aasvang under NOSFs fagkonferanse i januar. Foto: Elin B. Øvrebø

Stubhaug ble valgt under NOSFs fagkonferanse på Rikshospitalet 3. januar. Han overtar vervet etter Astrid Woodhouse fra St.Olavs hospital/NTNU og ser frem til å gå inn sin nye rolle. Vervet varer i to år og kan fornyes.

– NOSF er en stor organisasjon for helsearbeidere som har interesse for smerte. Vårt oppdrag er å drive flerfaglig arbeid for å forbedre og spre kunnskapen om smerte og smertebehandling. Det er viktig at vi gjør hverandre gode bedre  på dette feltet, fordi smerter ofte gir redusert livskvalitet og uførhet, sier Stubhaug.

NOSF ble etablert i 2005 av Harald Breivik og har sine årlige konferanser i januar. Blant foredragsholdere på årets konferanse finner vi Mark Jensen, Eske Aasvang, Omer van den Berg, Maren Lindheim og Linn Getz.

Les mer om årets program og tilgjengelige presentasjoner her

En hovedjobb for NOSF er å lage til gode konferanser, understreker Stubhaug.
– Vi legger vekt på å få til bredde i programmet slik at det er relevant  og gir tellende kurstimer for alle helseprofesjoner. Konferansene er godt besøkt med nesten 400 deltakere og vi får gode tilbakemeldinger fra deltakerne, sier han.