Vår tjenester er akkrediterte og
vi har et dokumentert kvalitetssystem.
Akkreditering omfatter definerte
krav til den analytiske virksomheten og fortolkning, samt systemer som ivaretar
den øvrige delen av driften. Herunder har man et system for avviks- og
klagehåndtering. Oppdragsgiver skal være sikker på at feil som oppdages,
umiddelbart blir bedømt og nødvendige korreksjoner utført, og at eventuelt nytt
svar meddeles. Tilbakemeldinger angående feil eller mangler ved våre tjenester,
store eller små, er viktige for at vi skal kunne yte best mulig service til
våre oppdragsgivere.
Alle klager som kommer til
seksjonen behandles og besvares i henhold til vårt interne kvalitetssystem.
Klager bes rettet skriftlig til rettstoks@ous-hf.no
eller brev adressert til seksjon for rettstoksikologisk fortolkning.
Alle klager må rettes via den
oppdragsgiver som har rekvirert analysen (politi, kriminalomsorg, sosialetat
ol.). Mottatte klager skal behandles innen 3 uker.