Om du kun skal svare på Nettskjema-spørreskjema og motta vanlig oppfølging fra sykehuset vil ikke prosjektet ha noen forventede ulemper, men en viktig fordel er ditt bidrag inn i forskningen for at vi skal kunne sammenligne to ulike pasientoppfølginger. Dette bidrar til å sikre at fremtidige valg om helsetjenester er basert på god forskning.
Om vi skal ta i bruk digital oppfølging gjennom MyDignio, så vil det for mange være enklere å slippe å reise fysisk til en poliklinisk konsultasjon dersom de må ta fri fra studier eller arbeid. Samtidig vil du redusere risiko for å utsette deg for smitte fra for eksempel COVID-19.
Du får raskere tilgang til helsepersonell dersom du har behov for veiledning eller konsultasjon. Samtidig kan vi gjennom MyDignio-appen fange opp eventuelle behov for kontakt tidligere enn ved kun faste konsultasjonsavtaler.
Det kan være en ulempe for noen å ha en digital helseoppfølging dersom påminnelser og varsler kommer til ubeleilige tider. Det vil kreve litt tid av deg til å utføre de oppgavene vi gir deg i appen, men dette kan samtidig bidra til å bedre helseproblemet og situasjonen din.
Dersom det oppstår akutte behov for helsehjelp utenfor poliklinikkens åpningstider, er det viktig at du kontakter ordinært hjelpeapparat som fastlege eller legevakt.
Vi som er tilknyttet den digitale poliklinikken følger ikke med på opplysningene dine til enhver tid eller utenfor poliklinikkens åpningstider.