Vi tilrår at du alltid nyttar siste versjon av nettlesaren din.

Kontinuerlig forbedring av arbeidsprosesser

Oslo universitetssykehus arbeider kontinuerlig med å forbedre sine arbeidsprosesser. Målet er kvalitet i alle ledd og god flyt sett fra pasientens perspektiv.​

Oslo universitetssykehus arbeider systematisk med kv​​​alitetsforbedring for kontinuerlig å forbedre flyt, kvalitet og sikkerhet i sykehusets arbeidsprosesser.

Kontinuerlig forbedring  betyr at våre ansatte ikke bare skal kunne sitt fag, men også ha solid forbedringskompetanse. Forbedringskompetansen styrker klinikkenes utførerevne til kontinuerlig forbedringsarbeid i tråd med sykehusets mål. 

Nettverk for kontinuerlig forbedring

Nettverk for kontinuerlig forbedring er et kompetansenettverk til støtte for klinikkenes kontinuerlige forbedringsarbeid for bedre flyt, kvalitet og sikkerhet i sykehusets arbeidsprosesser.

Hovedoppgaven er å støtte klinikkene i å bygge praktisk forbedringskunnskap hos de ansatte.

Nettverket består av to representanter fra hver av sykehusets klinikker og seks representanter fra Direktørens stab. Nettverket er ledet av Anne Hydle.

​I tillegg til overordnet nettverk, har flere av sykehusets klinikker egne nettverk som støtter opp om forbedringsarbeidet i egen klinikk.

Kontakt oss

E-post: forbedringsnettverket@ous-hf.no​​

Sist oppdatert 23.09.2024