Vi tilrår at du alltid nyttar siste versjon av nettlesaren din.

Trikkeholdeplassen ved Rikshospitalet stenges i september

Rikshospitalet bygges ut og skal stå ferdig i 2031. I den anledning blir endeholdeplassene nær personal- og hovedinngangen midlertidig stengt fra og med september 2024. Det vil si at passasjerer på linjene 17 og 18 vil måtte gå av ved John Colletts plass og ta buss opp til Rikshospitalet.

Publisert 28.06.2024
Trikkestoppet John Colletts plass

Foto: Sporveien AS

Ruter etablerer buss for trikk fra John Collets plass til Rikshospitalet

Dette er hva som skal skje:

• Ruter etablerer buss for trikk fra John Collets plass til Rikshospitalet fra september 2024 - januar 2025.
  • Trikkeholdeplassen på Rikshospitalet legges midlertidig ned frem til nye Rikshospitalet står ferdig i 2031
  • Gaustadalléen blir midlertidig endeholdeplass fra januar 2025 og frem til 2031

Buss for trikk

Ruter setter opp buss for trikk under arbeidet med omlegging av trikkeholdeplassen fra Rikshospitalet til Gaustadalléen. Bussen overtar for trikken ved John Collets plass, og går til Rikshospitalet i perioden fra september og frem til januar 2025.

Alternative reisemuligheter

Det er flere alternative reisemuligheter:

• T-banens linje 1 fra Gaustad
  • Linje 4 og 5 fra Forskningsparken
  • Busslinjene på Ring 3 og
  • 40-bussen til Rikshospitalet
  • 25-bussen til Domus Athletica

Den nye endeholdeplassen for trikken blir nede i Gaustadalléen

Trikkestoppet Gaustadalleen

Foto: Sporveien AS

Gaustadalléen trikkeholdeplass

Fra og med 2025 blir endeholdeplassen i Gaustadalléen siste holdeplass for alle som skal til Rikshospitalet. Fra Gaustadalléen og opp til midlertidig hovedinngang til Rikshospitalet er det ca. 500 meter. I 2031 vil holdeplassen på Rikshospitalet bli oppgradert og tas i bruk igjen når utbyggingen er ferdig.