Leketerapi

Visste du at både Ullevål og Rikshospitalet har helt egne lekerom?

​Leketerapien er en slags barnehage hvor du kan leke og male og kose deg. Den ligger på Ullevål sykehus.  Men også på den avdelingen du tilhører er det lekerom. Her kan du se hvordan det ser ut.

På leketerapien på Ullevål er det et stort lekerom med mange forskjellige leker. Her kan du leke alene, sammen med foreldre eller søsken. Du kan også besøke sanserommet hvor du kan høre på musikk og bare slappe av. Du kan også få låne leker og formingsmateriell hvis du vil ha med deg noe tilbake til avdelingen.

De som jobber på Leketerapien er førskolelærere eller leketerapeuter, det vil si at de er spesielt utdannet til å ta seg av barn.

Leketerapi på Ullevål sykehus holder til i barnesenteret på Ullevål i 4 etg., og er åpent mandag – fredag, kl 9.00 – 15.00. Du treffer dem på leketerapien@uus.no eller tlf. 23 01 55 73/79.

En dukke i et rom

En hund og et kosedyr

Et rom med sofa og bord

Et rom med skrivebord og datamaskin