Visuell profil

Den visuelle profilen vår er et sett kjøreregler for utforming av sykehusets informasjonsmateriell og kommunikasjon. Oslo universitetssykehus har én logo og ett sett regler som skal profilere all virksomhet i hele foretaket. Den synliggjør én dør inn.

Den visuelle profilen vår skal bli brukt av alle ansatte ved sykehuset. Byråer, trykkerier og andre samarbeidspartnere skal også bruke den. ​ Har du spørsmål kan du ta kontakt med Kommunikasjonsstaben på post.kommunikasjon@ous-hf.no

​OUS har en ambisjon om at sykehusets nettsider skal være den foretrukne kanalen hvor informasjon om behandling, forskning, utdanning og mestring distribueres. Før du vurderer å lage en brosjyre, kan det være lurt å sjekke om informasjonen finnes på nett.

Her finner du logovarianter vi har. Du laster logoene ned ved å klikke på hver enkelt lenke, og deretter høyreklikke på bildet som åpner seg i en ny fane. Velg "Lagre bildet som".

Logoen på norsk og i .png-format

Til Office-programmer og nettsid​​​er.

Logoen på engelsk og i .png-format

Til Office-programmer og nettsider​​​​

​Logo for Helse Sør-Øst

Logoen til Univers​​itetet i Oslo (UiO)

​OUS-logoen kan kombineres med undertekst

Undertekst skal være i samsvar med organisasjonsstrukturen, for eksempel et avdelingsnavn. Sted/lokalisasjon som f.eks. Ullevål skal ikke være en del av logo. Ta kontakt med Kommunikasjonsstaben for veiledning.

OUS har utviklet et sett med ikoner for bruk i egnede kommunikasjonsflater.

Ikonoversikt (jpg)

Et lite utvalg av ikonene

Sist oppdatert 18.04.2024