Kontinuerlig forbedring av arbeidsprosesser
Oslo universitetssykehus arbeider kontinuerlig med å forbedre sine arbeidsprosesser. Målet er kvalitet i alle ledd og god flyt sett fra pasientens perspektiv.
Oslo universitetssykehus arbeider systematisk med kvalitetsforbedring for kontinuerlig å forbedre flyt, kvalitet og sikkerhet i sykehusets arbeidsprosesser.
Kontinuerlig forbedring betyr at våre ansatte ikke bare skal kunne sitt fag, men også ha solid forbedringskompetanse. Forbedringskompetansen styrker klinikkenes utførerevne til kontinuerlig forbedringsarbeid i tråd med sykehusets mål.
Nettverk for kontinuerlig forbedring
Nettverk for kontinuerlig forbedring er et kompetansenettverk til støtte for klinikkenes kontinuerlige forbedringsarbeid for bedre flyt, kvalitet og sikkerhet i sykehusets arbeidsprosesser.
Hovedoppgaven er å støtte klinikkene i å bygge praktisk forbedringskunnskap hos de ansatte.
Nettverket består av to representanter fra hver av sykehusets klinikker og seks representanter fra Direktørens stab. Nettverket er ledet av Anne Hydle.
I tillegg til overordnet nettverk, har flere av sykehusets klinikker egne nettverk som støtter opp om forbedringsarbeidet i egen klinikk.
Kontakt oss
E-post: forbedringsnettverket@ous-hf.no