Pasientkurs

Mestre hverdagen – kurs basert på ferdighetstrening fra DBT (dialektisk atferdsterapi)

Seksjon rus- og avhengighetspoliklinikker tilbyr et praktisk kurs for deg som synes følelser og forhold til andre er utfordrende.

Tid og sted

Når

Kurset går over 12 + 12 ganger med 90 minutter hver gang.

Arrangør

De som kan delta på kurset må ha en rettighet til behandling og primært være pasient ved seksjon ruspoliklinikker. Ved ledige plasser åpnes det for pasienter ved andre seksjoner.

Kurset er for deg som er pasient ved seksjon rus- og avhengighetspoliklinikker. Du vil lære konkrete ferdigheter som du trener på hjemme. Temaer er Mindfulness, følelser, forhold til andre og hvordan holde ut når det er vanskelig. Kurset går over 12 + 12 ganger med 90 minutter hver gang. Vanlige regler for egenandel gjelder.

For mer informasjon kan du ta kontakt med din behandler.
kvinne - natur

Hvordan mestre hverdagen

Eva Amundsen, Anne Grethe Haugen eller Bernt Molnes

Arrangementer

• Markørrollen
    Dette er et forum for deg som ønsker mer kunnskap om bruk av markørrollen i helsefaglig simulering. Markører brukes spesielt i psykisk helsevern, men også ved somatiske enheter viser det seg å være et nyttig tilskudd.
    Markørrollen
    Alltid tilgjengelig
  • Train-the-Trainer i helsefaglig simulering 13.-15. mai ved Sykehuset i Innlandet
    Dette er et grunnkurs for å bli fasilitator i helsefaglig simulering. Alle deltagerne får mulighet til å prøve seg som fasilitator og gjort seg noen erfaringer om hvordan det er å fasilitere.
    13.
    mai