Si din mening!

Brukerundersøkelse

Dine erfaringer som pasient ved Oslo universitetssykehus er viktig både for oss som jobber her og for pasienter som kommer etter deg. Vi trenger dine innspill for å bli bedre!

Foto av en mann som snakker med en kvinnelig resepsjonist
 

Varsel på SMS om brukerundersøkelsen

Mange pasienter vil motta en SMS om vår brukerundersøkelse etter å ha vært på sykehuset. SMS sendes kun til de som har mobiltelefon- nummer registrert i journalsystemet vårt. De som er ofte på sykehuset, vil kun få en SMS i måneden. Det er frivillig å svare.

Anonym tilbakemelding

Dine meninger kan du eller en av dine pårørende dele med oss ved å svare anonymt på 12 enkle spørsmål. Undersøkelsen tar ca. to minutter å besvare. Det er også mulig å skrive en kommentar. Spørsmålene kan du besvare enten via egen datamaskin, nettbrett eller smarttelefon.

Har du mottatt invitasjon fra avdelingen?

Har du mottatt en egen invitasjon til brukerundersøkelsen med avdelingskoden til den avdelingen du har vært på, fyller du ut feltet med riktig kode. Har du ikke mottatt invitasjon/avdelingskode lar du den forhåndsutfylte koden i skjemaet stå.

Svar på brukerundersøkelsen (minjournal.no)

Alle svar registreres og følges opp

Alle tilbakemeldinger vi får blir gjenomgått av fagpersoner i Direktørens stab. Har du fylt ut en avdelingskode i spørreskjemaet, vil dine innspill i tillegg bli sendt til lederne i den klinikk/avdeling/seksjon som behandlet deg slik at svarene kan brukes aktivt i forbedringsarbeidet der.

Har du en kommentar?

Hvis du ikke selv har vært pasient hos oss, men er pårørende, eller bare ønsker å komme med en kommentar, for eksempel på våre nettsider, kan du hoppe over spørsmålene knyttet til behandling og benytte kommentarfeltet.

Har du en idé til et innovasjonsprosjekt?

Har du en god idé som kan være til nytte for våre pasienter og pårørende? Ved Oslo universitetssykehus har vi et eget idémottak, Idépoliklinikken, som gjerne hører fra deg.

Legg inn din idé om hvordan vi kan bli bedre! (Idepoliklinikken.no)

Klage på behandlingen?

Siden brukerundersøkelsen er anonym kan vi ikke besvare klager som kommer på den måten. Hvis du har en klage som du ønsker svar på, må du sende en skriftlig klage.

Les mer om retten til klage og erstatning 

 

Takk for at du tar deg tid til å dele dine erfaringer med oss!

Svar på brukerundersøkelsen (minjournal.no)