Få med deg årets State of the Art-webinar!

6. november arrangerer Nasjonal kompetansetjeneste for utviklingshemning og psykisk helse sitt årlige halvdags-webinar hvor det siste innen forskning og praksis blir presentert. Foreleserne er fra inn- og utland og er alle eksperter innen sitt område.

Publisert 23.09.2024
Sist oppdatert 26.09.2024
En person som ser på en modell av et skip

Webinaret er gratis. Målgruppen er ansatte i spesialisthelsetjenesten, men det er også mulig for andre å delta. Opptak av webinaret blir liggende tilgjengelig en uke for de som er påmeldt.

Dato: 6. november

Tid: 8.30 - 11.00

Sted: Digitalt

For påmelding klikk på lenken nederst i artikkelen. Du vil da kunne registrere deg som deltaker og få tilsendt en lenke dagen før webinaret.

PROGRAM

Programmet er todelt; den første bolken dreier seg om det siste innen forskning på feltet. I andre del presenteres nytt fra praksis.

Nytt fra forskningen:

• Inclusive research, Irene Tuffrey-Winje, Faculty of Health, Science, Social Care & Education, Kingston Unicersity

• Demens ved Downs syndrom, Frode K. Larsen, Nasjonalt senter for aldring og helse

• Validering av kartleggingsverktøyet SexKunn på norsk, Gørild Brevik Svae, Avdeling for nevrohabilitering, Oslo universitetssykehus

Nytt fra praksis:

• Smertelindring hos personer med utviklingshemming, Grethe S. Iversen, Kompetansesenter i lindrande behandling, Helseregion Vest og Aart Huurnink, tidligere Stavanger kommune

• Psykisk helse blant voksne med alvorlig utviklingshemming, autisme og selvskadende atferd, Anne Rysstad, Spesialseksjon for utviklingshemming og autismediagnoser, Vestre Viken

• Erfaringer med bruk av SEED-2 i møte med seksualitet som utfordrer, Hege Tellefsen, Seksjon for voksenhabilitering, Sørlandets sykehus

Ønsker du å få mest mulig ut av webinaret?
Hvert foredrag varer ca. 20 minutter. For at dere skal få mest mulig ut av webinaret har vi i Nasjonal kompetansetjeneste for utviklingshemning og psykisk helse laget et opplegg hvor dere har mulighet til å stoppe etter hvert innlegg og reflektere over det dere har hørt. Dere kan enten bruke våre spørsmål eller snakke om teamet sett fra deres ståsted hvis dere sitter flere sammen. Det er valgfritt å benytte seg av tilbudet - du kan la webinaret gå uten pauser dersom du ønsker det.

Klikk her for å melde deg på.

Påmeldingsfrist er mandag 4. november. Vel møtt!