Bli kjent med innlederne på TSB-lederkonferansen

Disse skal innlede på TSB-lederkonferansen 2024. Se hvem de er her, i den rekkefølgen de opptrer i programmet.

Hilde Harwiss

Nasjonal kompetansetjeneste TSB

Hilde Harwiss er spesialrådgiver i NK-TSB og leder TSB-ledernettverket. Hun er konferansier på TSB-lederkonferansen.

Foto av Hilde Harwiss

Kristina Rickfelt

Lent

Kristina Rickfelt er en av hovedinnlederne på årets TSB-lederkonferanse. Hun er utdannet sosialantropolog, og har i tillegg studert endringsledelse og lærende organisasjoner. Hun har bred erfaring med å lede store og små prosesser i både statlig og frivillig sektor, særlig knyttet til tjenesteutvikling og kontinuerlig forbedring. Med arbeidserfaring fra både Norges Røde Kors og Bufdir har hun med seg innsikt i hvordan lykkes med tverrsektorielt samarbeid. Kristina er vant til å forvalte mange perspektiver og innfallsvinkler på samme tid, og er dyktig til å strukturere og å se helhetsbildet.

Foto av Kristina Rickfelt

Hogne Hareide

Lent

Hogne Hareide er en av hovedinnlederne på årets TSB-lederkonferanse. Han er utdannet Kaospilot og har i tillegg studert psykologi, pedagogikk og ledelse. Han har over 20 års erfaring med prosessledelse, både som konsulent og etterhvert mer og mer som underviser i faget. Han er spesielt opptatt av krevende, komplekse prosesser, hvor spørsmålene er viktige, målene uklare og noe nytt må oppstå, og hva dette krever av deltakelse, samarbeid og ledelse. Hogne trives i stormfulle prosesser og i stillhet ved et vann med en fiskestang.

Foto av Hogne Hareide

Camilla Fjeld

Tyrili

Camilla Fjeld er nestleder i Tyrili, med ansvar for strategisk arbeid, kompetanseutvikling og lederutvikling. Hun skal holde erfaringsinnlegget i plenum med tittelen: Historien om hvordan en stand på lederkonferansen endret natta.

Foto av Camilla Fjeld

Roger Harli

St. Olavs hospital

Roger Harli er avdelingsleder for Fellestjenesten i Klinikk for rus- og avhengighetsmedisin ved St. Olavs. Han er en av deltakerne i sofasamtalen om Effektivitet, kvalitet og arbeidsglede.

Foto av Roger Harli

Johanna Stueland Bjørkavåg

Blå Kors klinikk Haugaland

Johanna Stueland Bjørkavåg er psykologspesialist og klinikksjef ved Blå Kors klinikk Haugland. Hun er en av deltakerne i sofasamtalen om Effektivitet, kvalitet og arbeidsglede.

Foto av Johanna Stueland Bjørkavåg

Espen Ajo Arnevik

Oslo universitetssykehus

Espen Ajo Arnevik er psykologspesialist og phd, og avdelingsleder ved Avdeling rus- og avhengighetsbehandling ved Oslo universitetssykehus. Han er en av deltakerne i sofasamtalen om Effektivitet, kvalitet og arbeidsglede.

Foto av Espen Arnevik

Karoline Rollag

Nasjonal kompetansetjeneste TSB

Karoline Rollag er spesialrådgiver i Nasjonal kompetansetjeneste TSB, og skal lede sofasamtalen om Effektivitet, kvalitet og arbeidsglede.

Foto av Karoline Rollag

Jan Christian Vestre

Vår Helse- og omsorgsminister, og øverste leder for TSB i Norge, kommer på TSB-lederkonferansens dag 2 for å holde innlegg og svare på spørsmål fra salen.

Foto av Jan Christian Vestre

Foto: David Berg Tvetene / NFD

Kristin Mohn

Helse Stavanger

Kristin Mohn er leder for Veksthuset Rogaland. Hun er en av TSB-lederne som stiller spørsmål til andre ledere i Prioriteringsverkstedet på dag 2. Spørsmålet hun vil drøfte er:

Ingen skal ut. Hvordan kan jeg som leder stå i vanskelige beslutninger om pasientforløpene?

Foto av Kristin Mohn

Majbritt Legind Jakobsen

Sørlandet sykehus

Majbritt Legind Jakobsen er enhetsleder på Avgiftningsenheten i Kristiansand. Hun er en av TSB-lederne som stiller spørsmål til andre ledere i Prioriteringsverkstedet på dag 2. Spørsmålet hun vil drøfte er:

Vikarbyråene skal nå sultes ut i håpet om at vikarlegene skal søke stillinger i foretakene. Hva gjør vi mens vi venter på effekten – mind the gap?

Foto av Majbritt Legind Jakobsen

Camilla Farem

Tyrilisenteret i Lillehammer

Camilla Farem er nestleder ved Tyrilisenteret i Lillehammer. Hun er en av TSB-lederne som stiller spørsmål til andre ledere i Prioriteringsverkstedet på dag 2. Spørsmålet hun vil drøfte er:

Hvordan involvere medarbeidere i å forstå og eie de harde prioriteringene når de i utgangspunktet ikke er faglig enige fordi rammene ofte er forankret i trangere økonomi og ressursmangel?

Foto av Camilla Farem

Foto: Anders Bisgaard

Jørgen Bramness

RusForsk, Oslo universitetssykehus, Folkehelseinstituttet m.m.

Jørgen Bramness er seniorforsker ved Rusforsk Oslo universitetssykehus ved Folkehelseinsituttet og ved Sykehuset Innlandet og professor i psykiatri ved UiT. I tillegg er han NFRAMS representant og visepresident i EUFAS. Jørgen er også Norges representant i Informal Scientific Network (helsevitenskapelig komite) ved UNODC. Han holder innlegg med tittelen Hva har forskningen gitt oss? Finnes det viktig forskning på vårt felt?

Foto av Jørgen Bramness

Sist oppdatert 29.05.2024