Sykehusmusa Rasmus

Rasmus-spill for barn på sykehus

Spillet "Rasmus på sykehuset" skal hjelpe barn å forberede seg til sykehuset.

Sykehusmusa Rasmus er Oslo universitetssykehus’ maskot for barn, og er en viktig støttespiller både for barn, foreldre og ansatte. Han har vokst fra å være en søt maskot til å bli en aktiv del av behandlingen. Vi som jobber på sykehuset viser medisinske prosedyrer på Rasmus-bamser for å forberede barn, og Rasmus tilbyr lek, trygghet og trøst.

Rasmus-spillet

Barn har rett til å være godt forberedt når de kommer på sykehus. Vi anbefaler spillet "Rasmus på sykehus" som en del av den forberedelsen.

Last ned spillet gratis her
Sykehusmusa Rasmus som vinker

Spillet lar barnet utforske det skal gjennom når de kommer på sykehuset. I spillet følger Rasmus barnet gjennom forskjellige undersøkelser på sykehuset, inkludert blodprøve, anestesi, MR og en generell helseundersøkelse.

Spillet er gratis og tilgjengelig for alle. Du kan finne spillet ved å søke på "Rasmus på sykehuset" i App Store eller Google Play.

Sist oppdatert 04.03.2024