Digital hjemmeoppfølging

Digital hjemmeoppfølging er helserelaterte målinger som gjøres av pasienten selv og overføres til helsepersonell ved hjelp av digitalt utstyr.

Les om  Hjertesvikt - digital hjemmeoppfølging

bilde av hånd med mobiltelefon med app

MyDignio

MyDignio er en app du laster ned på din smarttelefon eller nettbrett. MyDignio gjør det mulig for deg å:

• Ta målinger hjemme (for eksempel blodtrykk eller puls)
  • Svare på spørreskjema
  • Sende og motta meldinger fra helsepersonell
  • Gjennomføre videosamtaler ved behov

Hva du skal bruke appen til avhenger av din helse. Du vil få nærmere informasjon om dette fra din behandler.

Dignio ivaretar ikke akutt oppfølging eller øyeblikkelig hjelp. Ved behov for akutt hjelp må du kontakte 113.

Kom i gang

1.    Åpne SMS fra Dignio og følg lenken for å laste ned appen MyDignio

2.    Trykk “Tillat” på spørsmål om Dignio kan sende deg varslinger

3.    Når du åpner appen får du valget mellom to innloggingsmetoder, velg “Logg inn med ID-porten”

4.    Du vil nå få beskjed om å velge virksomhet, velg “Oslo Universitetssykehus”

5.    Velg ønsket elektronisk ID og logg inn

6.    Du kan nå sette opp skjermlås og lage pin kode for enklere innlogging

7.    Les informasjonen som kommer opp før du trykker “Neste”

8.    Du må nå gi samtykke til å bruke løsninger for å fortsette

9.    Hvis du skal benytte medisinsk teknisk utstyr i oppfølgingen må du godkjenne at appen kan bruke Bluetooth. Dersom du ikke får opp en forespørsel kan dette skrus på i innstillinger på telefonen.

10.    Appen er klar til brukGrafisk brukergrensesnitt, tekst, applikasjon

Grafisk brukergrensesnitt, tekst, applikasjon

Bruk av appen

?/Vekt: Her vises oppgaver du skal utføre. Klikk på en oppgave for å utføre registeringer.

Utførte oppgaver blir grønne. Du kan klikke på dem på nytt for å gjøre endringer.

I dag: Appens startside. Her finner du oversikt over dagens oppgaver og nyttig informasjon.

Meldinger: Her kan du sende meldinger til sykehuset. Du får informasjon om svartid av avdelingen som følger deg opp.

Video: Her går du inn hvis du har avtale om videosamtale.

Informasjon: Her finner du lenker til nyttige vedlegg og kontaktinfo.

Her er også noen trygge, kvalitetssikrede helseapplikasjoner  som kan motivere og hjelpe pasienter.

​​ZuperSmart er en stressmestringsapp for barn og unge med øvelser som kan hjelpe til med avslapping, innsoving og økt energi. Appen er utviklet på OUS i samarbeid med barn og klinikere.

Helsenorge.no har flere kvalitetssikrede nettkurs, apper og selvhjelpsvideoer tilgjengelig for alle. Du får tilgang til dette ved å logge deg inn.

Sist oppdatert 30.04.2024