Kontinuerlig forbedring av arbeidsprosesser

Oslo universitetssykehus arbeider kontinuerlig med å forbedre sine arbeidsprosesser. Målet er kvalitet i alle ledd og god flyt sett fra pasientens perspektiv.

​Alle klinikkene på sykehuset har fått i oppdrag å jobbe med kontinuerlig forbedring av arbeidsprosessene. På sykehus dreier det seg om å tilrettelegge driften rundt pasienten.

Vi fjerner unødvendig venting, dobbeltarbeid og unødig variasjon og kompleksitet slik at vi kan konsentrere oss om de verdifulle oppgavene. Eller som noen sier det - "gjøre det vi er her for".

Oslo universitetssykehus jobber systematisk med å utvikle forbedringskompetansen på sykehuset. Forbedringskompetansen skal styrke klinikkenes utførerevne til kontinuerlig forbedringsarbeid i tråd med sykehusets mål.

Nettverk for kontinuerlig forbedring

Lean på sykehus

Pakkeforløp og forbedringsarbeid

Fant du det du lette etter?
Tilbakemeldingen vil ikke bli besvart. Ikke send personlig informasjon, for eksempel epost, telefonnummer eller personnummer.