Kontinuerlig forbedring av arbeidsprosesser

Oslo universitetssykehus arbeider kontinuerlig med å forbedre sine arbeidsprosesser. Målet er kvalitet i alle ledd og god flyt sett fra pasientens perspektiv.

​Alle klinikkene på sykehuset har fått i oppdrag å jobbe med kontinuerlig forbedring av arbeidsprosessene. På sykehus dreier det seg om å tilrettelegge driften rundt pasienten.

Vi fjerner unødvendig venting, dobbeltarbeid og unødig variasjon og kompleksitet slik at vi kan konsentrere oss om de verdifulle oppgavene. Eller som noen sier det - "gjøre det vi er her for".

Oslo universitetssykehus jobber systematisk med å utvikle forbedringskompetansen på sykehuset. Forbedringskompetansen skal styrke klinikkenes utførerevne til kontinuerlig forbedringsarbeid i tråd med sykehusets mål.

Nettverk for kontinuerlig forbedring

Lean på sykehus

Pakkeforløp og forbedringsarbeid

Fant du det du lette etter?